Třetí setkání majitelů úspěšných eshopů - Eshopista.cz

Domů Blog 2014 10 Třetí setkání majitelů úspěšných eshopů - Eshopista.cz

Třetí setkání majitelů úspěšných eshopů - Eshopista.cz

V úterý 14.10.2014 se v krásných prostorách restaurace Olive Mediterranean Food v Praze uskutečnilo již třetí setkání majitelů eshopů, partnerů a dalších osobností zainteresovaných v tvorbě a provozu největších českých e-shopů. Vysoká účast, která mimo jiné zapříčinila stěhování akce do větší haly pouze potvrdila, že se bude opět na co těšit.

Hlavními spíkry akce byli i tentokrát ti nejpovolanější - Michal Zámec a Radek Ondrášík - zakladatelé a ředitelé eshopu Parfums.cz, jedničky ve svém oboru a velmi úspěšného obchodu. Parfums.cz se z původně malého obchodu s parfémy dokázal vypracovat v největší český obchod s parfémy a kosmetikou, který v loňském roce dosáhl obratu 2,3 miliard korun. Na konferenci jste se mohli dozvědět několik cenných tipů, jak dosáhnout tak velkého úspěchu, i když na začátku máme prodejnu mobilů a v kapse několik tisích. Možná ani nevíte, že parfums.cz momentálně působí na 10 světových trzích a aktuálně již plánují vstup na jedenáctý (a to na ten z největších - USA), není tedy divu, že hlavním tématem na které se třetí setkání soustředilo byla právě expanze do zahraničí.

 

 

Jak jsme se mohli z vyprávění obou pánů několikrát přesvědčit, jejich přístup k řešení základních problémů v oblasti provozování eshopu je poměrně originální, dokonce by se dalo říci kontroverzní, protože jde proti všem existujícím marketingovým poučkám. Například Radek Ondrášík nás seznámil s přístupem Parfums.cz k analýze zákazníků, který v sále rozhodně vzbudil rozruch: "čísla moc neměříme, a už vůbec se v nich nepitváme". Další poměrně zajímavou informací bylo, že v jejich oboru nehraje příliš velkou roli personifikace nabídky a i když ji v některých obdobích zkoušeli na svém eshopu nasadit, nakonec ji vždy zavrhli jako nepříliš funkční. Naopak velice důležitá je podle jeho slov péče o zákazníky, čemuž například napomáhá jejich vlastní callcentrum, ve kterém Vám poradí každý den v týdnu a to až do 10 hodin večer.

Jednou z dalších aktivit, která sice negeneruje obrovské zisky, ale rozhodně napomáhá rozvíjení kontaktu se zákazníky, je otevírání kamenných poboček, které ovšem již dále neplánují příliš rozšiřovat. V této souvislosti také uvedl frázi, se kterou asi musí souhlasit všichni provozvatelé e-shopů: "Český zákazník, to je nejnáročnější zákazník a je proto nutné o něj dobře pečovat". A Radek Ondrášík dodává: "Loajalita se nejlépe udržuje skrze šířku produktové nabídky".

Dále jsme se dozvěděli, že i co se týče samotných expanzí do zahraničí, volí parfums.cz poměrně originální metodu, jak dokládá Radek Ondrášík: "Cílové země moc nevybíráme, prostě se ráno probudíme, řekneme si: 'Co Rumunsko?', 'Proč ne', a je to.". Nutno ovšem dodat, že tato technika výběru jim vychází na výbornou - důkazem budiž tvrzení, že obrat v České republice nyní tvoří pouze něco kolem 20% celkového obratu firmy.

Z dalšího vypravování o rozšiřování do zahraničí jsme se, stejně jako na minulém setkání, dozvěděli, že nejbláznivější trh je ten polský, protože zde nefungují žádné predikce a v Bulharsku zase lidé začali nakupovat až ve chvíli, když zdražili své produkty. "Levné prostě někdy nevypadá důvěryhodně", potvrdil Radek Ondrášík.

Na závěr se oba pánové ale shodli, že vůbec nejdůležitejší je značka: "Značka je naprosto klíčová. Je škoda, že nemáme na všech trzích stejnou. Ušetřili bychom řádově stovky milionů korun." Za hlavní aspekty dobré značky potom označil Michal Zámec její trvalost a čitelnost a také zavzpomínal kolik problémů si přidělali právě volbou názvu Parfums.

Celé povídání s pány bylo velice příjemné a vtipné, což potvrzuje téměř čtyřhodinová doba, po kterou Michal Zámec a Radek Ondrášík vyrdželi s úsměvem odpovídat na zvídavé dotazy moderátorů a dalších přítomných hostů v hledišti.
Přístě se můžete těšit na další spoustu informací, které se dozvíte od Martina Molčana a Matúše Karaffy z Feedo.cz na téma "BEREME ZÁKAZNÍKY KAMENNÝM PRODEJCŮM".

Čtvrtý eshopista se tentokrát bude konat 13.11.2014 a my se již těšíme, že s Vámi všemi potkáme. Registrovat se můžete na stránkách www.eshopista.cz. Pokud při registraci využijte slevový kód sunlight-04-smf, tak budete mít vstup jen za 499 Kč.

velké množství funkcí
množství šablon zdarma s možností úprav
možnost úprav systému na míru
aktualizace systému v ceně pronájmu
webhosting a technická podpora v ceně pronájmu
detailní nastavení SEO
demoverze na 30 dní zdarma
napojení na velkoobchodní dodavatele
vytvořeno 400 + projektů
implementace vlastního designu na míru
Šablony které se přizpůsobí všem zařízením
HTTPS zdarma

 

Sun-shop vyvíjíme s ♥ od roku 2006 Sunlight systems s.r.o.