Mobilní verze je odlehčená verze Vašeho e-shopu vhodná pro prohlížení na moderních telefonech a tabletech. Po její aktivaci budou návštěvníci z mobilních zařízení automaticky přesměrováni na stránku http://www.vase-domena.cz/m, která by jim poskytne veškerý komfort při nakupování i ze zařízení s extrémně malou obrazovkou a pomalým síťovým připojením. Tato verze také splňuje podmínky Googlu pro zaindexování stránek jako vhodných pro mobilní zařízení, takže již nepřijdete o jediného zákazníka.
mobilní verze e-shopu
využití vlastní domény (př. www.mojedomena.cz)
doména něco.sun-shop.cz zdarma
automatické zálohování dat
pravidelné aktualizace
grafické šablony
vlastní úpravy grafiky (hlavička, barevnost, ..)
technická podpora
pokročilá optimalizace pro vyhledavače (SEO)
nakupování v e-shopu přístupné ve všech moderních prohlížečích
exporty produktů e-shopu pro vyhledávače zboží (xml feedy)
1. Objednávky
Objednávky se zobrazují v tabulce, lze je řadit podle údajů uvedených v záhlaví, a to podle čísla objednávky, data přijetí, jména zákazníka, jména výrobku, ceny a stavu objednávky. Rovněž lze s objednávkami provádět hromadné akce. U vytvořených nebo přijatých objednávek je možné obsah objednávky editovat nebo celou objednávku smazat. Krom změny základních údajů je možné přidávat a mazat objednané zboží.
vytváření objednávek v e-shopu, možnost vložit objednávku přes admin, editace a mazání objednávek
V databázi objednávek lze snadno vyhledávat a filtrovat objednávky podle čísla objednávky, jména zákazníka, podle ceny, data přijetí a stavu objednávky. Tento vyhledávací systém umožňuje snadnou práci s konkrétní objednávkou/objednávkami i ve velkém množství objednávek.
filtrování objednávek
Správce e-shopu si může vytvářet vlastní způsoby dopravy a platby a jejich možné kombinace.
editovatelné dopravy a platby
Stavy objednávek (např. vyřizuje se, vyřízena) si může administrátor e-shopu sám vytvářet. Novému stavu lze nastavit název, barvu písma či text automatického emailu odpovídajícího tomuto stavu objednávky. Stavy objednávek se přiřazují v administraci každé přijaté objednávce, zákazník pak může po přihlášení v internetovém obchodě sledovat stav své objednávky.
editovatelné stavy objednávek
Funkce umožňuje evidovat v e-shopu odeslané balíky.
evidence balíků
Napojení na Balíkobot rozšiřuje funkci Správa balíků. Pomoci napojení lze takto vytvořené balíky odesílat konkrétním přepravcům, objednávat svozy,... Již proto není třeba odesílat data přepravcům ručně, ale vše zvládnete z administrace e-shopu.
napojení na Balíkobot
Systém umožňuje tisk objednávek, dodacích listů a faktur, možnost uložit dokumenty do pdf. Údaje do tiskopisů se načítají automaticky jak z příslušné objednávky, tak z údajů o internetovém obchodě vyplněných v konfiguraci. Tisk se tak stává jednoduchou automatickou operací, nic není potřeba vyplňovat.
tisk objednávek, dodacích listů, faktur (HTML nebo pdf)
Logo a podpis můžete vložit v administraci v menu Nastavení -> Základní -> Logo do hlavičky faktur, obj. a dod. listů a Podpis faktur, obj. a dod. listů
možnost vložit logo a podpis s razítkem na objednávky, dodací listy a faktury
Funkce generuje QR kód, který se pak následně tiskne na objednávky nebo je možné vložit na něj odkaz do emailu. QR kód se také zobrazuje v děkovném kroku v košíku.
QR platba
V případě nemoci či dovolené je možné dočasně zakázat vytváření objednávek zákazníky e-shopu. Funkce předchází následným stornům objednávek z důvodu nedodržení termínů dodání.
Funkci naleznete v administraci v menu Nastavení -> Základní -> Vypnutý košík?
možnost dočasně zakázat vytváření objednávek (dovolená, nemoc)
V Administraci > Číselníky > Štítky objednávek si můžete vytvořit barevné štítky. Ty se pak budou zobrazovat v přehledu objednávek a usnadní Vám tak orientaci mezi objednávkami. Jedna objednávka může mít i více štítků.
štítky objednávek
Kombinaci dopravy a platby je možné nastavit a měnit cenový limit pro dopravu zdarma. Pokud zákazník nakoupí nad cenový limit, má v objednávce možnost si vybrat danou dopravu zdarma, která odpovídá jeho dosaženému limitu.
editovatelné nastavení limitu pro dopravu zdarma
Funkce slouží k automatickému či manuálnímu ukládání jednotlivých změn v objednávce v průběhu jejího vyřizování, např. změny objednaného zboží, změny stavů objednávky, atd. U každé změny se rovněž ukládá datum, kdy ke změně došlo.
historie změn u objednávky
Možnost nechat v košíku automaticky zobrazovat zákazníkovi informaci, jaká hodnota zboží mu chybí nakoupit, aby získal dopravu zdarma.
možnost zobrazení textu v košíku, kolik chybí Kč pro dopravu zdarma
Možnost automatického zasílání emailů při změně stavu objednávky. Ve stavu objednávky lze přednastavit předmět a text emailu, který se automaticky zašle zákazníkovi při změně stavu objednávky v systému.
možnost automatického zasílání emailů při změně stavu objednávky
Objednávky lze vyexportovat do XML souboru. Lze to provést buď ručně prostřednictvím hromadných akcí nebo programátorsky pomocí webových služeb. Takto vyexportované objednávky můžou sloužit pro další zpracování.
export objednávek do XML
Funkce umožňuje hromadný export objednávek do formátu CSV, který poté lze naimportovat do systémů PPL a České pošty.
export objednávek do CSV pro PPL a Českou poštu
Systém umožňuje z administrace odeslat zákazníkovi sms zprávu o změně stavu jeho objednávky.
posílání SMS zákazníkovi s informací o stavu objednávky ( přes Klikniavolej.cz,...)
tisk dobropisu
tisk příjmového pokladního dokladu
historie odeslaných emailů u objednávky
možnost měnit formát číselné řady objednávek, faktur a dodacích listů
U zboží lze zatrhnout „doprava zdarma“, pokud ho zákazník vhodí do košíku bude doprava zdarma nezávisle na ostatním zboží v košíku.
doprava zdarma pro konkrétní zboží
Na úrovni produktu lze zakazovat, které dopravy nejsou pro toto zboží k dispozici. Pokud zákazník vloží toto zboží do košíku, tak nebudou k dispozici na výběr zakázané dopravy. K dispozici je i hromadná akce, takže lze snadno zakázat nějakou dopravu např. pro celou kategorii zboží.
zakazování doprav pro konkrétní zboží
Na úrovni produktu lze zakazovat, které platby nejsou pro toto zboží k dispozici. Pokud zákazník vloží toto zboží do košíku, tak nebudou k dispozici na výběr zakázané platby. K dispozici je i hromadná akce, takže lze snadno zakázat nějakou platbu např. pro celou kategorii zboží.
zakazování způsobu platby u konkrétního zboží
U zboží lze zadávat hmotnost a u kombinací plateb a doprav lze zadávat rozsah hmotností, pro které je doprava povolená. Pokud součet hmotností zboží v košíku nebude v rámci tohoto intervalu, doprava nebude k dispozici na výběr.
dopravy zboží podle hmotnosti zboží v košíku
U skupiny zákazníků lze nastavit jiná hodnota Minimální ceny objednávky, než jaká je společná hodnota pro všechny skupiny zákazníků v Konfiguraci systému. Dále lze skupině zákazníků zrušit limit pro Minimální cenu objednávky, nezávisle na hodnotě uvedené pro všechny skupiny zákazníků v Konfiguraci systému.
minimální ceny objednávky volitelné pro různé skupiny zákazníků
Kombinace platby a dopravy lze nastavit jenom pro určitou zákaznickou skupinu, lze tak dosáhnout například jiných cen (vytvoření dvou kombinací s různou cenou pro každou skupinu) nebo prostě jiných povolených způsobů dopravy či platby pro různé skupiny.
různé kombinace plateb a doprav pro různé zákaznické skupiny – možnost jiné ceny atd.
Umožňuje tisk:
dobírkové poukázky typu A
poštovního podacího archu
adresních štítků
štítků pro obchodní balík
Pro poštovní podací arch je možnost výběru z obou variant. Při tisku nového podacího archu je možné i automatické vyplňování položky "Dobírka". Dokumenty lze vytisknout na detailu objednávky, nebo přes Hromadné akce u objednávek.
tiskový balíček: dob. poukázky typu A, Poštovní podací arch, adresní štítky, štítek obchodní balík
Vhodné pro všechny internetové obchody, možnost se takto částečně vyhnout nevyzvednutým balíkům z důvodu pozdního dodání. Zákazník v objednávce může vyplnit toto datum, datum je pak uvedeno v administraci v objednávce, objednávky lze podle něj řadit.
požadované datum dodání - zákazník v objednávce může vyplnit toto datum
Podle navolených pravidel v administraci Zákazníci > Blacklist zákazníků si můžete definovat pro které zákazníky se má zablokovat odeslání objednávky, případně ji označit poznámkou či štítkem. Zákazníka můžete identifikovat pomocí jeho telefonního čísla, kontaktního emailu nebo IČ.
Blacklist zákazníků
2. Zboží
Ke zboží je možno vyplnit krátký i dlouhý popisek zboží, do popisu zboží lze krom obyčejného textu vkládat také odkazy, obrázky, tabulky apod. Text je možné formátovat (nastavovat tučnost, barvu, zarovnání ...).
přidávání, editace a mazání zboží, krátký a dlouhý popisek u zboží
Ke zboží je možno kromě jednoho základního obrázku přiřadit také fotogalerii s neomezeným počtem dalších fotografií zboží. Fotografiím ve fotogalerii je možné zadat název a popisek, nahrané fotografie lze řadit. Fotografie nahrávané do systému se automaticky zmenšují při zachování poměru stran. Maximální velikost zvětšené fotografie zboží lze nastavit v konfiguraci systému.
fotogalerie obrázků u zboží, zobrazení fotografie v popup okně, automatické zmenšování obrázků
Možnost u zboží vyplnit EAN kód, unikátní označení zboží, čárový kód zboží.
EAN kód u zboží
Datum zveřejnění zboží lze jednoduše vybrat pomocí kalendáře, před tímto datem se zboží v e-shopu nezobrazuje.
datum zveřejnění zboží
U zboží je možné kromě naší ceny zadat také obvyklou (běžnou) cenu. Obvyklá cena má smysl zadávat v případě, že je naše cena lepší, a zákazník tak uvidí úsporu při nákupu.
běžná cena / naše cena
U zboží je možno zveřejnit informaci o dostupnosti zboží (např. Skladem, Na dotaz, 24 hodin, …).
skladové zásoby jako dostupnost zboží
Katalog zboží se vytváří jako stromová struktura oddělení (kategorií a podkategorií). Oddělení je možné řadit. Každému oddělení je možné přiřadit atribut „Vždy otevřeno“. Množství kategorií a podkategorií v systému není nijak omezeno.
kategorie - tvorba stromové struktury katalogu zboží, neomezené množství kategorií a podkategorií
možnost vložit zboží do více kategorií
možnost vložit popisek a obrázek ke kategorii
Zboží je možné označit barevným štítkem z nabídky: Akce, Novinka, Výprodej, Poslední kus a Náš tip. Štítky jsou dodávány jako součást šablon webdesignu. Za příplatek je možné vytvořit štítek na přání.
štítky zboží (Akce, Novinka, Výprodej, Poslední kus, Náš tip)
Pro usnadnění práce se zbožím je možné zboží v systému vyhledávat nebo filtrovat. Vyhledávat lze v názvu, kódu, popisu nebo ID zboží, filtrovat zboží lze podle ceny, výrobce, dostupnosti, kategorií umístění. Díky tomuto rozsáhlému vyhledávacímu systému lze snadno zobrazit zboží, které máte zájem měnit či smazat i ve velmi rozsáhlém obchodě.
filtrování zboží
Ke zboží je možno přidávat neomezené množství souvisejících zboží. Tyto související zboží se pak zobrazují na detailu produktu.
související zboží
Ke zboží je možno přiložit soubory různého typu, např. pdf, mp3, xls, doc, txt a další. Přiložené soubory mohou složit pro vystavení dokumentace či technických parametrů výrobku, nebo pro vložení instruktážního návodu na použití.
přiložení souborů ke zboží (pdf, mp3, xls, doc, txt, …)
V systému je možné si vytvářet a spravovat vlastní dostupnosti zboží (např. Skladem, Na dotaz, 24 hodin, …).
editovatelné dostupnosti zboží
V systému je možné vytvářet parametry zboží a tyto parametry zboží pak dále řadit do Šablon parametrů. K parametrům lze vložit popisek s vysvětlujícím textem či obrázkem, co daný parametr znamená. Tento popisek se pak zákazníkovi zobrazí při najetí myší nad tento parametr.
vlastní parametry zboží, možnost vložit popisek k parametrům
V systému je možné vytvářet a spravovat jednotky zboží, jednotce zboží lze zadat název a zkratku. Jednotky se pak dále využívají u parametrů zboží.
jednotky u zboží
V administraci v Nastavení -> Základní -> Přidávání parametrů pomocí checkboxů si nyní můžete zapnout alternativní přidávání parametrů ke zboží. Zobrazí se vám všechny parametry typu číselník s vypsanými všemi hodnotami. Možnost se hodí zejména v případě, kdy často přidáváte více hodnot jednoho parametru.
zadávání parametrů pomocí zatrhávátek
Systém dokáže rozlišit i různé varianty zboží. Prostřednictvím editovatelných šablon variant lze jednoduše vybrat varianty, ve kterých jsou dané produkty k dispozici. (Např. u oblečení by šablona obsahovala varianty velikost, barva apod.) Varianty zboží mohou mít různou cenu, skladovou dostupnost, obrázek a další vlastnosti.
varianty zboží
Ke zboží je možno přidávat neomezené množství alternativních zboží. Tyto alternativní produkty se pak zobrazují na detailu produktu.
alternativní zboží
Ke zboží je možno vytvářet a přiřazovat doplňkové zboží. Příkladem doplňkového zboží může být dárkové balení produktu.
doplňkové zboží
E-shop umožňuje generovat i dostupnostní feed pro Heureka.cz.
Do feedu se generují pouze produkty, které mají:
nastavenou dostupnost skladem (dostupnost v hodinách = 0)
maji nenulový počet kusů skladem
jsou povoleny pro generování do feedu pro Heureka.cz
dostupnostní XML feed pro Heureka.cz
Systém podporuje řadu hromadných akcí u zboží: přeceňování zboží, řazení do oddělení, nastavení štítků a spoustu dalších. Na vybraném zboží či kategoriích zboží lze provést hromadnou akci přecenění zboží. Při přecenění se zadává procentuální nárůst či pokles ceny. Zboží lze mezi kategoriemi hromadně přesunovat, přičemž lze vybírat ze tří způsobů provedení přesunu. Vybraným produktům lze hromadně nastavit štítek zboží (Akce, Novinka, Výprodej, Poslední kus, Náš tip). Zboží lze klonovat a tak vytvářet kopie zboží pro rychlé vytvoření podobných produktů.
hromadné akce: přeceňování zboží, řazení do kategorií, nastavení štítků, klonování zboží
U produktu je možnost sdílení stránky přes služby Facebook, Twitter, MySpace atd.
Funkci najdete v menu Nastavení -> Základní -> Zobrazovat AddThis tlačítko pro sdílení na detailu produktu?
na detailu produktu možnost sdílení - Facebook, Twitter atd.
Zákazníci mohou vkládat nové komentáře k jednotlivým produktům, či reagovat na nějaký již dříve vložený příspěvek. Administrátor může na příspěvky odpovídat nebo nevhodné příspěvky smazat.
diskuze u zboží
Umožňují zadat ke zboží odděleně jeho technické parametry (stejnou formou jako popis zboží). Na detailu zboží se potom zobrazují v záložce/panelu podobně jako popis zboží.
technické parametry u zboží
V superstylech lze nastavit, zda se budou parametry produktu zobrazovat vlevo od obrázku, nebo zda budou mít vlastní záložku vedle popisku.
zobrazení parametrů na detailu produktu
Ke zboží je možno vložit video, video se pak přehrává na stránce s detailem produktu.
vložení videa ke zboží
Možnost v systému definovat skupiny pro recyklační a autorské poplatky (název, cena a případně popisek). Cena zboží o tento poplatek není navýšena, cena poplatku je uvedena zvlášť. Je to vhodné kvůli tomu, že do exportů pro vyhledávače zboží se exportuje cena po odečtení těchto poplatků. Cena zboží pak vypadá nižší.
recyklační a autorské poplatky
Správce e-shopu má možnost nastavit hromadně absolutní nebo procentuální slevy pro zboží, zákazníkovi se pak u takto slevněného zboží zobrazuje v katalogu zboží informace o slevě, na detailu zboží pak procentuální i skutečná výše slevy. Správce e-shopu má možnost procentuální slevy pro celé kategorie zboží, zákazníkovi se pak u takto slevněného zboží zobrazuje v katalogu zboží informace o slevě, na detailu zboží pak procentuální i absolutní výše slevy.
slevy – možnost nastavit absolutní a procentuální slevy pro zboží, procentuální slevy pro kategorie zboží
V systému je možné si vytvářet a spravovat vlastní dostupnosti zboží (např. Skladem, Na dotaz, 24 hodin, …). Dále je možné u zboží v systému vyplňovat kusy skladem, zadaná hodnota se aktualizuje dle vyřízených či zrušených objednávek. Podle kusů skladem se dá zboží dále filtrovat a jednoduše sledovat stav skladových zásob. U vyprodaného zboží je možno nastavit automatickou změnu dostupnosti ze skladem na libovolnou jinou (např. Na objednávku), popř. zakázat vložení tohoto zboží do košíku.
skladové zásoby (kombinace kusů skladem a dostupnosti zboží)
Správce e-shopu má možnost vytvářet sety zboží prostřednictvím slučování stávajících produktů do cenově zvýhodněných setů.
sety zboží
Přes fotografie je možné nechat zobrazit vodoznak, vodoznak se vkládá přes konfiguraci systému a lze nastavit jeho umístění vůči fotografii.
vodoznak přes fotografii
V systému je možné si definovat vlastní štítky ke zboží a nahrávat k nim vlastní obrázkové provedení.
možnost vytvářet vlastní štítky ke zboží
Do systému je možné hromadně importovat zboží ze souboru typu .xls v předem definovaném formátu. Funkce je vhodná především ke správě velkého množství zboží v řádu tisíců položek.
hromadný import zboží ze souboru typu csv (univerzální formát importu zboží z MS Excel)
Zboží lze vyexportovat do CSV souboru a následně otevřít v MS Excel nebo OpenOffice jako tabulku, údaje v tabulce hromadně upravit a poté případně opět data do e-shopu naimportovat.
hromadný export zboží do souboru typu csv (univerzální formát MS Excel)
Možnost u zboží nastavit slevu podle množství kusů vhozených do košíku. Na detailu zboží se při využití funkce množstevních slev zobrazuje tabulka, s hodnotami: 0 až xy kusů, pak cena xy za kus.
množstevní slevy
U produktů lze nyní zadat spotřební daň. Ta se chová stejně jako autorský a recyklační poplatek - tj zadaná cena je již včetně spotřební daně a autorského a recyklačního poplatku. Spotřební daň se pak zobrazuje odděleně na detailu produktu. V Nastavení > Obecné > Spotřební daň - věta do faktury můžete také nastavit text, který se bude tisknout do faktur.
spotřební daň
Možnost u zboží nastavit hodnotu minimálního odběru kusů, plus možnost nastavit, po kolika kusech je dále možné zboží do košíku přihazovat. Vhodné pro e-shopy s drobným zbožím či paletovým prodejem (velkoobchody).
minimální počet objednatelných kusů + nastavení po kolika kusech lze do košíku přidávat
Funkce umožňuje zjednodušení a zpřehlednění práce s objednávkami v závislosti na jednotlivých dodavatelích. Dodavatele lze přiřadit každé položce, která se nachází v našem e-shopu. Na konci každého dne, nebo jiného vhodného období, pak můžeme jednoduše vygenerovat seznam objednaného zboží dle jednotlivých dodavatelů. Tento seznam pak může sloužit jako pomůcka pro uskutečnění naší objednávky zboží u nich.
dodavatelé: správa dodavatelů + generování přehledů zboží z přijatých objednávek seskupené dle dodavatelů
Možnost ke kategorii zboží vložit obrázek, který se pak zobrazuje na přehledu nadřazené kategorie místo záložkového zobrazení podkategorie. Obrázek a název podkategorie slouží jako proklik do dané podkategorie.
obrázkové vstupy do podkategorií
Vyskakovací okno může to byt zobrazeno při vstupu do kategorie nebo na detail produktu, který je v dané kategorii. Ve vyskakovacím okně se zobrazí text k odsouhlasení ANO/NE, kdy NE přesměruje na úvodní stránku eshopu, Ano přesměruje na danou kategorii nebo detail zboží. Vhodné pro e-shopy s alkoholem, erotikou, nebo lze využít pro upozornění na akci, či slevu v dané kategorii.
možnost vyskakovacího varovného okno pro vstup do kategorie
Vhodné pro všechny internetové obchody, které nějakým způsobem upravují zboží zákazníkovi na míru. Správce má možnost nadefinovat libovolné parametry, které potřebuje, aby zákazník při objednávce zboží vyplnil. Vhodné např. pro vepsání jména u výroby trofejí, velikosti u oblečení na zakázku apod. Zákazníkem vložený text bude následně uveden v košíku i jako součást objednávky.
na detailu zboží speciální parametr jako políčko pro text nebo textové pole do kterého může zákazník vepsat vlastní text
Možnost ke zboží přiřadit jiné zboží, které zákazník automaticky získá jako dárek zdarma. Tedy při vložení X kusů prvního zboží do košíku se vloží X kusů dárku do košíku. O dárku je zákazník informován na detailu zboží formou textového odkazu a obrázku. Vhozením zboží do košíku se dárek automaticky vhodí do košíku s nulovou cenou.
dárek ke zboží
U každého produktu je možné vybrat, jakým způsobem bude prodáván. Způsob prodeje je možné zvolit z těchto variant:
pouze po kusech
pouze po baleních
po kusech i po baleních
Pokud je vybrána jedna z voleb obsahující prodej po baleních, je třeba u produktu upřesnit, kolik produktů je v jednom balení.
Dále je zde s touto funkcí i možnost nastavovat množstevní slevy. Slevy mohou být různé jak u prodeje po kusech, tak i u prodeje po baleních. Můžete tedy každý produkt zlevnit jinak, pokud jej bude zákazník nakupovat po kusech, než pokud by jej nakupoval po baleních.
prodej po baleních + množstevní slevy pro balení
Konfigurátor sestav umožňuje produktu nastavit příplatkové parametry (u nábytku by to byla např. změna materiálu, výběr povrchových úprav, výběr čalounění, ...) s různými cenami, které se poté přičtou k výsledné ceně po vložení produktu do košíku. U těchto parametrů lze rovněž nahrávat obrázky, které se zobrazí na detailu produktu.
konfigurátor sestav (příplatkové parametry)
Možnost nastavit štítkům inteligentní parametry, např. lze nastavit typ štítku: časově omězený (+ datum, kdy se má štítek zrušit), relativní časovou platnost (+ za kolik dní ode dneška se má štítek zrušit), podle počtu kusů skladem (vztah ke skladové zásobě), slevový (vztah ke slevě na zboží), podle hodnocení zboží (vztah k hodnocení zboží). Vhodné pro štítky Novinka, Akce, Sleva, Poslední kus, Doporučujeme a podobně.
Štítku lze také nastavit kategorii do které se automaticky zařadí při nastavení štítku.
inteligentní štítky
Funkce automaticky zaznamenává změny počtu zboží na skladě. Přehled pohybu najdete v administraci produktu na záložce Historie. Zde si také můžete k jednotlivým záznamům přídávat interní poznámku pro lepší evidenci změn.
evidence skladových zásob
3. Redakční systém (správa obsahu)
ankety
zobrazení obrázků, tabulek, odkazů, ikonek, bannerů a další
Články lze v systému libovolně upravovat. WYSIWYG editor se jednoduše ovládá (prostředí je podobné např. MS Word), proto je srozumitelný a vhodný pro všechny uživatele. Editor umožňuje pracovat s textem (psát tučně, kurzívou, barevně apod.), přidávat k textu obrázky či hypertextové odkazy.
editace článků přes WYSIWYG editor
Zákazníkovi se na stránkách e-shopu zobrazují boxy s produkty, které mají upoutat jeho pozornost. Nejčastějšími takto umístěnými boxy jsou Nejprodávanější zboží, Náš tip, Novinky a Akce. Administrátor e-shopu může nastavit počet takto zobrazených zboží či jejich řazení. Zboží se v těchto boxech aktuálně mění dle zobrazované kategorie e-shopu.
boxy se zbožím: náš tip, nejprodávanější, novinky, aktuální dle kategorie
Funkce zjednodušuje vytváření a správu odkazů od obchodních partnerů, odkazy lze vytvářet jednoduše bez znalosti HTML (textové odkazy i různé obrázky a ikonky). Odkazy si pak můžete nechat zobrazovat v patičce stránek nebo v boxíku.
vkládání partnerských ikonek do patičky
Produkt Sun-admin je univerzální redakční a publikační systém, umožňující provoz a správu webových stránek. Systém byl navržen s ohledem na snadnou použitelnost pro obsluhu systému a dlouhou životnost. Systém umožňuje klasickou a jednoduchou správu obsahu webu, jako je např. změna textu, výměna obrázku či odkazu, umístění tabulky, přidání aktuality či nové ankety. Další funkce systému zajišťují dlouhou životnost, obsluha systému má možnost přidávat nové položky do menu, vytvářet nová menu, přidávat nové boxy s informacemi po stranách, měnit rozložení celých stránek, nebo jen na určitých stranách či v některých sekcích.
integrovaný CMS systém Sun-admin (plnohodnotný redakční systém pro správu www stránek)
Množství článků není v systému nijak omezeno. Články lze v systému libovolně vytvářet a upravovat.
přidávání, mazání článků
V systému je možné vytvářet a spravovat jednotlivá menu i články, u článků lze nastavit nadřazenost či je seřadit. Pro položky menu lze nastavit způsob zobrazování (v novém okně, ve stávajícím okně), či lze nastavit přesměrování položky na jiné webové stránky či soubor.
multifunkční menu s články
Správce e-shopu může přes administraci systému vytvářet/mazat v e-shopu boxy na stranách, měnit jejich pojmenování či obsah. Také může nastavit dynamické zobrazování různých boxů dle aktuálního umístění návštěvníka e-shopu (např. podle kategorie zboží).
správa boxů
Správce webu může budovat a spravovat strukturu webu / e-shopu.
mapa stránek
Pokud potřebujete k položce v menu přidat ikonku, můžete tak učinit v administraci ve Web -> Menu u jednotlivých položek menu. Obrázek se pak zobrazí vlevo od textu.
obrázky v menu
V e-shopu lze vytvořit samostatnou download sekci, určenou pro vkládání nejrůznějších druhů souborů. Zákazníci do této sekce mohou vstupovat a soubory stahovat.
download sekce
Systém uživateli umožňuje jednoduše vkládat aktuální informace. Aktuality lze zobrazovat v přehledných boxech či v hlavním obsahu stránky. Zákazník může sledovat datum vystavení zprávy. K aktualitě může být připojen i obrázek.
aktuality
Možnost nastavovat práva administrátorů dle jednotlivých sekcí systému. Možnost nastavit administrátorovi přístup do sekcí Objednávky, Zboží, Správa obsahu, Zákazníci, Statistiky, Newsletter, Konfigurace, atd.
možnost nastavit práva administrátorů
Zákazníci mají možnost vkládat své komentáře k jednotlivým článkům v e-shopu. Diskuzi je nutné u konkrétních článků povolit.
diskuze u článků
Správce e-shopu může některým IP adresám zakázat přístup na stránky, např. zákazníkům, kteří si opakovaně nevyzvedli zboží, kteří přispívají nevhodnými příspěvky do diskuze, atd.
zakázání přístupu na stránky dle IP adresy
formulář pro jednoduchou výměnu odkazů
V systému je možné vytvářet a spravovat fotogalerii, která může být složena z dalších podgalerií. Jednotlivým galeriím a podgaleriím lze přiřadit název, obrázek a popisek. K vkládaným fotografiím lze uvádět název a popisek, fotografie lze řadit.
fotogalerie – strukturovaná galerie, možnost vytvářet podgalerie
Ve slovníku pojmů lze zadávat pojmy a vysvětlující popisky k nim. Tyto pojmy se v případě e-shopu poté automaticky na detailu produktu v parametrech a popisku produktu tečkovaně podtrhnou a po najetí myší se návštěvníkovi zobrazí vysvětlující popisek daného pojmu. Také lze v mapě stránek vložit na nějakou stránku modul Slovník pojmů, který zobrazuje všechny pojmy a lze je dle abecedy filtrovat. Protože díky tomu na stránkách přibudou díky pojmům a popiskům relevantní klíčová slova, jedná se i o užitečný SEO prvek.
slovník pojmů
Poradna slouží k zasílání dotazů, poradnu je možné rozdělit podle jednotlivých problematik. Administrátorovi nejprve dojde dotaz do systému, zde má možnost na tento dotaz odpovědět a vystavit ho v poradně jako zodpovězený i s odpovědí, či dotaz smazat.
poradna
Návštěvní kniha slouží k jednoduchému zaslání hodnocení e-shopu, k vyjádření spokojenosti zákazníků např. s rychlostí dopravy či nabízenými cenami a dalšími službami. Administrátor může nevhodné příspěvky smazat.
návštěvní kniha
Modul umožňuje jednoduše vytvořit prolínající se banner a vložit jej například na titulní stránku e-shopu. Funkce zatraktivňuje vzhled eshopu a zároveň moderní formou umožňuje sdělit zákazníkům důležité informace, akce, informace o výrobcích. Pro vytvoření stačí mít pouze vytvořeno několik obrázků, ostatní si už nastavíte pomocí našeho rozhraní.
slideshow
Do rotujících bannerů lze nyní přidat článek.
články do rotujících bannerů
Mapa stránek která usnadní orientaci zákazníkům e-shopu. V Mapě stránek lze zobrazit vybraná menu a vybranou část stromu produktů. Funguje jako samostatný modul, který se vloží do obsahu stránky. Lze nastavit název elementu, vybrat menu a vybrat kategorii z e-shopu, která se automaticky vypíše. Podkategorie z vybrané kategorie se pak vypíšou jako jednotlivé sloupečky.
automatická Mapa stránek určená pro návštěvníky e-shopu
Funkce umožňuje exportovat data z návštěvní knihy do tabulky - může posloužit při pořádání nějaké soutěže pro snadnější orientaci ve výsledcích.
export návštěvní knihy do csv (univerzální formát MS Excel)
Funkce umožňuje vložit na eshop obrázkové bannery, které se zobrazují po stranách eshopu a které zůstávají na svém místě i když zákazník posunuje stránku dolů. Vhodné pro upozornění na nějakou akci, nový produkt apod. Lze nastavit jeden banner vlevo a jeden vpravo, jestli se má banner zobrazovat jenom na titulní stránce nebo na všech a odkaz kam banner směřuje.
Dále je do banneru možné vložit dopočet do dopravy zdarma.
plovoucí bannery
4. Nákupní prostředí
Při zobrazení produktů na stránce je může zákazník řadit sestupně či vzestupně podle názvu a ceny zboží, či podle doporučeného řazení. Při vybrání kategorie zboží z katalogu má zákazník přehled, kolik produktů se v dané kategorii nachází. To je doprovázeno příslušným stránkováním. Takový systém zákazníkovi usnadňuje a urychluje výběr požadovaného zboží.
změny řazení zboží (názvu, ceny, doporučeně), zobrazení množství zboží na výpisu zboží, stránkování u zboží
Obsah košíku se návštěvníkovi uloží do vyrovnávací paměti internetového prohlížeče (Cookies) a zde je uložen po dobu 10 dnů od návštěvy. Pokud návštěvník znovu přijde na stránky e-shopu do 10 dnů od poslední návštěvy, zobrazuje se mu v košíku posledně sem vložené zboží. V případě použití jiného internetového prohlížeče, nebo v případě vymazaní Cookies v prohlížeči, se obsah košíku z minula nezobrazí.
perzistentní košík
Vaši zákazníci jsou právě teď na vašem webu. Věnujete se jim? Okamžitou komunikaci s návštěvníky vašeho eshopu vám umožní Smartsupp - první live chat s video nahrávkami uživatelů. Právě nyní jsme Smartsupp integrovali do Sun-shopu a můžete si ho zapnout na jeden klik z administrace v sekci Nastavení -> Online chat. Základní verze Smartsupp je zdarma na neomezeně dlouhou dobu.
online chat Smartsupp
Zákazník má možnost vyhledat konkrétní produkt prostřednictvím fulltextového vyhledávače přímo z úvodní stránky.
fulltextové vyhledávání
Funkce umožňuje vložit zboží do košíku bez potřeby znovunačtení stránky. Vložení do košíku je pak navíc provázeno animací, ve které se hlavní obrázek produktu přesune do oblasti s košíkem. Zákazníkovi to tak pomůže v orientaci v e-shopu.
vložení do košíku bez znovunačtení stránky
Pod výpisem zboží v katalogu se nyní zobrazuje tlačítko "načíst další produkty". Po kliknutí dojde k načtení další "stránky" produktů, ale bez znovunačtení celé stránky. Průchod zákazníka katalogem se tak urychlí. Funkci si lze zapnout v Nastavení -> Katalog -> Javascriptové stránkování v katalogu
Javascriptové stránkování v katalogu
Zákazníkovi je umožněno při prohlížení katalogu zobrazit produkty ve formě katalogu s obrázky či seznamu zboží.
přepínání zobrazení zboží jako katalog/seznam
Tato funkce umožní zákazníkům zvolit si počet produktů na stránku v katalogu.
volba počtu produktů na stránce v katalogu (pro zákazníky)
Funkce umožňuje zobrazit zákazníkovi popup okno v košíku s nastaveným textem
pop-up okna v košíku
Funkce umožňuje, aby si zákazník při prohlížení zboží v e-shopu mohl jednoduše zobrazit zvětšený obrázek konkrétního zboží pouhým najetím myší nad obrázek v katalogu, bez nutnosti klikat na detail zboží. Funkce je vhodná především pro sortiment, kde zákazník vybírá hlavně podle obrázku, např. oblečení.
Funkci naleznete v administraci v menu Nastavení -> Základní -> Zobrazovat velké verze obrázků při přejíždění myší přes náhledy?
možnost zobrazovat zvětšeniny při přejíždění přes obrázky zboží v katalogu
Po najetí myší nad košík se zobrazí v plovoucím okně obsah košíku v přehledné tabulce - není třeba na košík v průběhu nákupu klikat.
možnost zobrazovat obsah košíku při najetí myší
Pokud je produkt vložen do košíku vícekrát tak se vypíše vždy jako samostatný produkt a ne sloučeně.
zakázat sčítání počtu kusů v košíku
Pro urychlení načtení stránky se nyní filtry načítají opožděně oproti zbytku stránky. Nejdříve se tak zákazníkovi zobrazí výpis produktů a teprve poté se dodatečně načte filtrování. Pokud Vám funkce nevyhovuje, můžete si ji vypnout v Nastavení > Katalog > Filtry načítat opožděně
opožděné načítání filtrů v katalogu
Systém umožňuje administrátorovi vložit k odeslané objednávce číslo balíku, zákazník pak může sledovat průběh doručení zásilky přepravní službou.
sledování zásilky
Zákazník může vybrané zboží jednoduše ohodnotit. U zboží je zobrazen výsledek hodnocení, který koresponduje se spokojeností s vybraným produktem předešlých zákazníků.
hodnocení zboží
Možnost na detailu zboží vyplnit emailovou adresu známého, kterému se následně zašle email s informacemi o produktu.
poslat produkt známému
Ke konkrétnímu produktu lze zaslat administrátorovi dotaz, administrátor odesílá odpověď na email uvedený při zaslání dotazu.
dotaz na prodavače
Kromě slevových kódů z e-shopu a ze slevových serverů lze nově v e-shopu akceptovat i slevové karty. Aktuálně jsou podporovány karty ISIC/ITIC/IYTC/Alive a karty SphereCard
slevové karty
Při zadávání hledaného výrazu do políčka pro hledání zboží jsou zákazníkovi nabízeny možnosti odpovídající zadaným písmenům dle předchozích nejčastěji hledaných výrazů s kladnými výsledky na hledání.
našeptávač u vyhledávání
Přihlášený zákazník může vkládat zboží mezi oblíbené, takto označené zboží pak může při dalším přihlášení jednoduše sledovat. Funkce se hodí např. do e-shopů, kde zákazníci provádějí často podobné objednávky. Do oblíbeného zboží si tak můžou nachystat jakýsi nákupní seznam, což usnadňuje příští objednávku.
oblíbené zboží
Po zadání emailové adresy bude zákazník na tuto emailovou adresu informován, až bude jím vybraný produkt na skladě či se změní jeho cena.
hlídací pes (dostupnost, změna ceny zboží)
Zákazník má možnost při procházení katalogu zboží filtrovat zboží v kategoriích podle výrobců, parametrů a skladové dostupnosti.
filtry v katalogu zboží (parametry, výrobci, cena a skladová dostupnost)
Zákazníkovi je v objednávkovém procesu umožněno vybrat odběrné místo, na které se má balík doručit.
odběrná místa - vlastní odběrná místa, Balík Na poštu (CZ+SK), Uloženka/HeurekaPoint, Zásilkovna, ŽabkaPoint, DPD ParceShop, GeisPoint, InTime Poštomat, PPL Partner
Umožní zákazníkům zobrazit větší obrázek na detailu produktu po najetí myší
zoomování obrázku na detailu produktu
Ve stromě produktů si nyní můžete nastavit galerii, která se bude zobrazovat před nebo za výpisem produktů v e-shopu.
galerie ve výpisu produktů
Zákazník má možnost porovnat vybrané produkty. Výsledek porovnání zboží mu pomáhá rozhodnout se, který produkt více odpovídá jeho požadavkům.
porovnávání zboží
Strom produktů v boxíku lze nastavit tak, aby se podkategorie rozbalovaly bez nutnosti obnovení stránky. Teprve po kliknutí na název kategorie dojde k zobrazení jejího obsahu.
javascriptový strom produktů (katalog)
Nyní můžete zákazníkovi zobrazit varování v případě, že některý z produktů, které má v košíku má delší dobu dodání než je nastavený limit. Funkce se nastavuje v administraci v Nastavení -> Základní -> Upozornění pokud je v košíku nedostupné zboží a Limit dostupnosti (v hodinách) pro upozornění v košíku.
upozornění na delší dobu dodání
Zákazník může po přihlášení v sekci „Můj účet“ na detailu své staré objednávky znovu jedním tlačítkem vložit všechny produkty z té objednávky do košíku.
kopírování historické objednávky
Funkce umožňuje nastavit kromě procentuální slevy i dárek podle celkové hodnoty košíku.
dárky v košíku
Pokud potřebujete ve filtrování zobrazit nějaký parametr až v případě, že je vybraná konkrétní hodnota jiného parametru, je toto funkce pro vás. Funkce je vhodná například pro filtrování náhradních dílů pro auta. Nejdříve zákazník vybere značku, potom se objeví další pole pro výběr modelu a poté další pole s konkrétním rokem výroby nebo motorem.
Závislost nastavíte v administraci Zboží -> Parametry. U parametru, který má být po načtení stránky skrytý pak vyberete hodnotu parametru, na kterém bude záviset.
závislost mezi parametry
5. Zákazníci
Zákazník má možnost se do e-shopu zaregistrovat a vytvořit si tak vlastní zákaznický účet, což mu umožňuje sledovat stav své objednávky a platby či usnadňuje případnou další objednávku, kde již nemusí znovu zadávat požadované údaje. Nákup zboží je umožněn i bez registrace.
Seznam zákazníků najdete v přehledné tabulce. Podle zadaných údajů je snadné kteréhokoliv zákazníka v databázi vyhledat. Dále je možné u konkrétních zákazníků sledovat jejich celkový odběr zboží a další informace o objednávkách. Jednotlivé informace či celý zákaznický účet lze kdykoliv editovat či zcela odstranit. Stejně tak je v administraci možné vytvořit zákazníka nového, pokud se sám nezaregistroval v internetovém obchodě.
databáze zákazníků, editace zákazníků, přidávání a mazání zákazníků
Tato funkce zobrazuje v detailu objednávky a zákazníka další položku "Kredibilita". Zde se zobrazuje ikonka otazníku, fajfky nebo křížku podle toho, jak dopadla kontrola zadaného IČ oproti databázi http://www.creditcheck.cz/
kontrola kredibility zákazníka
přihlašování přes Facebook
přihlašování přes Google
Systém umožňuje vytvořit různé slevové skupiny zákazníků. Zákazník, který je zařazen do nějaké slevové skupiny, vidí po přihlášení do e-shopu u zboží přepočítané ceny, které odpovídají jeho slevové skupině. Vytváření těchto skupin je vhodné např. pro prodej zákazníkům typu dealer, velkoodběratel a podobně.
cenové skupiny zákazníků
Databáze registrovaných zákazníků jde exportovat do CSV souboru a dále s ní pracovat v MS Excel.
export zákazníků do CSV
Při zapomenutí či ztrátě hesla systém automaticky zákazníkovi vytvoří heslo náhradní a pošle mu jej na email.
automatické zasílání nového hesla při zapomenutí
U každé zákaznické skupiny lze nastavit, zda bude mít zákazník možnost stáhnout si ceník ve formátu XLS (MS Excel). Tyto ceníky se generují jednou denně zároveň s feedy. Pokud má přihlášený zákazník povoleno stahovaní ceníků, může jej najít v zákaznické sekci.
generování ceníků pro zákaznické skupiny
Na detailu produktu při přidávání souborů je možné určit, která zákaznická skupina tento soubor uvidí. Při přidávání i při editaci detailů produktového souboru je výpis všech zákaznických skupin a pokud je zákaznické skupině povoleno vidět tento soubor, může si jej pak zákazník stáhnout.
soubory u zboží dle zákaznických skupin
V administraci ve Zboží -> Feedy si nyní můžete vytvořit flastní XML nebo CSV feedy. Lze nastavit, jaké informace se mají k produktům generovat, heslo pro ověření i zákaznickou skupinu, pro kterou se budou generovat ceny. Připravené jsou i šablony pro většinu vyhledávačů zboží.
Funkci využijete zejména v případě, že vystupujete v pozici dodavatele a chcete svým velkoobchodním zákazníkům poskytnout strojově zpracovatelná data. Lze ale nastavit i XML feed pro různé vyhledávače zboží,... které náš systém přímo nepodporuje.
vlastní XML a CSV feedy
Funkce umožňuje zákazníky rozlišovat podle IP adresy. Návštěvníkům ze slovenska lze tak rovnou nastavit měnu na €, případně je přesměrovat na slovenskou jazykovou mutaci. Funkci naleznete v administraci v sekci Web -> Další -> Jazyk a měna dle IP
lokalizace zákazníka dle IP adresy
6. Marketing
Systém generuje export zboží v souboru typu XML a to konkrétně ve formátu pro vyhledávače zboží.cz (od Seznam.cz), Jyxo.cz, Heureka.cz, Heureka.sk a Monitor.cz. Tyto formáty podporuje také naprostá většina ostatních vyhledávačů zboží, takže je možné Váš e-shop zaregistrovat i do všech dalších vyhledávačů zboží.
automatický export pro vyhledávače zboží (formát exportu pro zbozi.cz, jyxo.cz, heureka.cz, heureka.sk a monitor.cz)
Zákazníkovi 14 dní po odeslání objednávky dojde email se žádostí o ohodnocení nákupu na Vašem e-shopu.
Tajný klíč, který jste obdrželi od heureka.cz, zadejte v administraci v menu Nastavení -> Základní -> Tajný klíč pro Ověřeno zákazníky na Heureka.cz
heureka.cz: ověřeno zákazníky
V systému si lze předdefinovat různé druhy emailů pro různé situace při prodeji zboží. Lze tak vytvořit dynamické šablony emailů, které se budou zasílat např. při obdržení, vyřízení či stornování objednávky, při změně stavu objednávky, jako výzva k uhrazení platby a podobně. Emaily obsahují dynamické prvky, tedy konkrétní email bude obsahovat konkrétní údaje o dané objednávce, zákazníkovi, platbě, variabilním symbolu a podobně.
šablony emailů
Zákazníkům, kteří se přihlásili k odebírání novinek, lze pravidelně hromadně zasílat emaily s novinkami. Součástí emailu mohou být i obrázky či odkazy na konkrétní zboží z nabídky, email může obsahovat obrázkovou hlavičku či patičku.
newsletter - emailový zpravodaj
Správce e-shopu má možnost zákazníkovi podat nějaké důležité sdělení např. o nějaké akci na zboží či slevě ještě před tím, než zákazník vstoupí do e-shopu. Po zobrazení úvodní strany e-shopu stránka ztmavne, a uprostřed se zákazníkovi zobrazí vyskakovací okno se sdělením. Zákazník okno zavře křížkem, e-shop se pak normálně zobrazí.
Vyskakovací okno přidáte v administraci v Mapě stránek jako prvek Popup okno do obsahu stránky.
možnost vyskakovacího okna na úvodní straně
podpora Google Tag Manager
Zjednodušené vkládání odkazů na zboží do emailu, produkty se vybírají náhodně podle předem definovaných kritérií (Novinky, Nejprodávanější, Akce, …). Administrátor má možnost náhodně vybraný výběr zboží upravit a odeslat. Zboží (název + obrázek) se v emailu zobrazí v přehledné tabulce. Kliknutím na zboží v emailu se zákazníkovi otevře v novém okně detail produktu ve vašem e-shopu. Výběr zboží lze doplnit motivačními texty a hlavičkou a patičkou.
newsletter – produktový zpravodaj
Prostřednictvím provizního systému umožníte vašim zákazníkům odkazovat na váš e-shop za účelem získání provize z jimi zprostředkovaných objednávek. Za získané provize si lze v systému vygenerovat slevový kupón. Dárkové a slevové kupóny slouží k poskytnutí slevy zákazníkovi a je možné je aplikovat vždy jen na jednu objednávku.
provizní systém + dárkové a slevové kupóny (absolutní hodnota)
Díky tomuto systému umožníte vašim zákazníkům sbírat body, kterými budou odměňováni za nákup u vás. Tyto body budou moci zákazníci vyměnit za slevové kupóny na další nákup ve vašem e-shopu. Dárkové a slevové kupóny slouží k poskytnutí slevy zákazníkovi a je možné je aplikovat vždy jen na jednu objednávku.
věrnostní systém + dárkové a slevové kupóny (absolutní hodnota)
Zákazníkovi je možné nechat v košíku zobrazovat doplňkové a příbuzné zboží od položek, které má vhozené v košíku. Cílem je motivovat zákazníka pro nakoupení také těchto doplňkových a souvisejících položek.
v košíku možnost zobrazovat doplňkové a příbuzné zboží (cross-selling)
V konfiguraci e-shopu je možnost definovat hranice pro výši objednávky a odpovídající udělovanou slevu (např. objednávka větší než 1 000 Kč → sleva na objednávku 5%), pokud zákazník při nákupu některou z definovaných hranic pro slevu překročí, je o této slevě informován a cena zboží v košíku se slevní o daný počet procent.
sleva v procentech v košíku při dosažení nějaké hranice
V případě, že máte v Google Analytics účtu nastaveno, že se jedná o web s elektronickým obchodováním, budou objednávky přenášeny do Google Analytics.
integrované propojení konverzí eshopu s Google Analytics
integrované propojení konverzí eshopu s Heureka.cz
integrované propojení konverzí eshopu s Sklik.cz
Funkce usnadňuje propojení uskutečněných objednávek v e-shopu od zákazníků přišlých ze služby zbozi.cz -> měření konverzí.
integrované propojení konverzí eshopu s Zbozi.cz
Jestliže je zákazník přihlášený a má ke svému účtu vygenerovány nějaké slevové kupóny, může je v košíku uplatnit jedním kliknutím myší a nemusí tak opisovat celý kód kupónu
nabízení slevových kupónů v košíku
Recenze zákazníků ze serveru heureka.cz se Vám budou importovat do e-shopu, jejich automatický výstup si můžete dát zobrazit např. do boxíku po straně e-shopu.
import recenzí z Heureka.cz do e-shopu
Procentuelní sleva – hodnota slevového kupónu v procentech, pokud je vyplněna a není 0, jedná se o procentuální slevový kupón a absolutní hodnota se ignoruje. Pokud zákazník vloží v košíku kód tohoto kupónu bude mít procentuální slevu na celý tento jeho nákup.
dárkové a slevové kupóny (procentuální hodnota)
Při vytváření slevového kupónu si lze nyní nastavit omezení na vybrané kategorie produktů.
slevové kupóny omezené na kategorie
7. SEO optimalizace
Pro měření návštěvnosti pomocí Toplist.cz a Google Analytics je potřeba vyplnit položky v administraci v menu Nastavení -> Základní -> Získané ID při registraci na Google Analytics? případně Získané ID při registraci na toplist.cz?
statistiky návštěvnosti: vlastní integrované pokročilé statistiky návštěvnosti (k produktům a kategoriím, obrat a zisk, ....) + podpora Toplist.cz, Google Analytics, ...
podpora optimalizace pro vyhledávače (SEO)
Pěkné internetové adresy mají význam pro lepší umístění při vyhledávání (SEO optimalizaci na klíčová slova) i lepší orientaci zákazníka.
pěkné SEO URL (Rewrite-mode - SEO adresy odkazů)
Titulek stránky se dynamicky mění podle umístění uživatele na stránkách e-shopu, do titulku stránky se promítají hlavní nadpisy článků, názvy kategorií zboží a názvy konkrétních zboží.
dynamický titulek stránky
U detailu produktu se v adrese vypisují postupně kategorie umístění produktu. Příklad: www.jmenofirmy.cz/katalog/husqvarna/motorove-pily/farmarske-pily/produkt/h-455
u detailu produktu se v adrese vypisují postupně kategorie umístění produktu
SEO optimalizace pomocí CMS: Nastavitelnost klíčových slov a popisu v hlavičce HTML stránky (description, keywords), možnost ovlivnit titulek stránky i hlavní nadpisy (H1, H2, ..), zvláště vhodné pro optimalizaci titulní strany či katalogu zboží.
SEO optimalizace pomocí CMS
Ke každé kategorii zboží lze vytvořit popis, který lze optimalizovat na klíčová slova. Užíváním tohoto popisu se zlepšuje umístění na vyhledávání.
popis kategorie zboží (SEO text)
Každému produktu se dynamicky mění klíčová slova i popis v hlavičce HTML stránky (description, keywords). Klíčová slova lze navíc nastavit ručně.
vlastní klíčová slova pro každý produkt
Nápověda, postupy a rady k nastavení e-shopu v oblasti Marketingu a SEO optimalizace. Podstránky k Newsletteru, Slevám, Vyhledávačům zboží, Fultextovým vyhledávačům, SEO optimalizaci a modulu rewrite. Celkem více než 26 podstran.
sekce Marketing a SEO
Soubor sitemap.xml je důležitý obzvlášt při spuštění eshopu, protože urychlí zaindexování co nejvíce stránek webu fulltextovými vyhledávači.
automatické generování sitemap.xml (SEO)
Funkce umožňuje editovat soubor robots.txt. Obsah souboru používají vyhledávače při indexaci e-shopu. Lze jim tak například zakázat přístup na některé stránky.
editace souboru robots.txt
8. Multijazyčnost + multiměnovost + online platby (lze u varianty A, C, Cplus)
ThePay je bezpečná platební brána, která technicky zajišťuje provedení plateb přes různé platební systémy. Stačí podepsat jednu smlouvu s ThePay a nemusíte podepisovat smlouvy se všemi jednotlivými bankami. Tato platební brána umožňuje obchodníkům nabídnout svým zákazníkům jednoduché a rychlé provedení plateb. Ať už se jedná o platební karty, platební rozhraní bank, převody z účtu či třeba platby pomocí SMS zpráv
platební brána ThePay
Jak multijazyčnost + multiměnovost funguje:
- do e-shopu bude přidána vlaječka dle vybraného jazyka, po kliknutí na vlaječku se zároveň přepne jazyk e-shopu i měna e-shopu
- ceny zboží v další měně jsou počítány dle kurzu, kurz lze nastavovat ručně nebo lze zkombinovat s doplňkovou funkcí:
- systémové texty jsou již přeložené, veškerý překlad obsahu (popisy zboží, články, ..) si zajišťuje zákazník
- další jazyk se vypisuje na adresu typu: www.domena.cz/sk, www.domena.cz/de atd., doménu typu www.domena.sk si lze na doménu www.domena.cz/sk přesměrovat
- struktura webu pro další jazyk je nezávislá na struktuře v češtině, není tedy potřeba překládat úplně všechny články, ale jen ty co chcete, aby byly zobrazeny
Pro každý jazyk se nastavuje:
Měna, její kurz,... (Zboží/Další/Měny)
Nastavení obchodu (Objednávky/Nastavení obchodu)
Platby - přeložení, nebo vytvoření úplně nových pro daný jazyk (Objednávky/Platby)
Dodání - to samé jako u plateb (Objednávky/Dodání)
Platby a dodání pro daný jazyk (Objednávky/Platby a Dodání)
Stavy objednávek pro nový jazyk (Objednávky/Stavy objednávek)
Strom produktů - vytvoření nového podstromu pro danou jazykovou mutaci, nebo pouze jeho nakopírování a přeložení - výhodou je možnost kopírování i zařazení produktů (Zboží/Strom)
Produkty - Přeložit názvy, popisy a zařadit do výše zmíněného nově vytvořeného podstromu produktů (Zboží/Produkty)
Překlady do nového jazyka Štítků (Zboží/Štítky), Dostupností (Zboží/Dostupnost), Záruk (Zboží/Záruky), Parametrů (Zboží/Parametry), Jednotek (Zboží/Jednotky)
Nová mapa stránek
aby mohly mít různé mutace různou strukturu a obsah stránek mají mutace vlastní mapy stránek
- nastavení v nové mapě stránek textů v hlavičce a patičce stránek atd.
- rozložení prvků na úvodní straně
- požadované podstránky v dané jazykové mutaci (kontakt atd.)
Nová menu pro danou jazykovou verzi (Správa obsahu/Menu)
Nové články pro jazykovou verzi (Správa obsahu/Články)
Nové kategorie článků (Správa obsahu/Kategorie)
Nové ankety (Správa obsahu/Ankety)
slovenština
Podpora feedů pro další slovenské vyhledávače zboží: www.mojeobchody.sk, www.najnakup.sk, www.pricemania.sk, www.superdeal.sk, www.supernakup.sk, www.tovar.sk. Celkem 6 feedů. Podmínky některých slovenských vyhledávačů: Informácia pre zahraničné obchody: Zahraničné obchody musia tovar zasielať na Slovensko. V XML súbore musia byť uvedené názvy produktov v slovenskom jazyku a ceny produktov v eurách. Ceny v eurách musia byť uvedené aj na webových stránkach obchodu.
feedy pro slovenské vyhledávače zboží
Jak multijazyčnost + multiměnovost funguje:
- do e-shopu bude přidána vlaječka dle vybraného jazyka, po kliknutí na vlaječku se zároveň přepne jazyk e-shopu i měna e-shopu
- ceny zboží v další měně jsou počítány dle kurzu, kurz lze nastavovat ručně nebo lze zkombinovat s doplňkovou funkcí:
- systémové texty jsou již přeložené, veškerý překlad obsahu (popisy zboží, články, ..) si zajišťuje zákazník
- další jazyk se vypisuje na adresu typu: www.domena.cz/sk, www.domena.cz/de atd., doménu typu www.domena.sk si lze na doménu www.domena.cz/sk přesměrovat
- struktura webu pro další jazyk je nezávislá na struktuře v češtině, není tedy potřeba překládat úplně všechny články, ale jen ty co chcete, aby byly zobrazeny
Pro každý jazyk se nastavuje:
Měna, její kurz,... (Zboží/Další/Měny)
Nastavení obchodu (Objednávky/Nastavení obchodu)
Platby - přeložení, nebo vytvoření úplně nových pro daný jazyk (Objednávky/Platby)
Dodání - to samé jako u plateb (Objednávky/Dodání)
Platby a dodání pro daný jazyk (Objednávky/Platby a Dodání)
Stavy objednávek pro nový jazyk (Objednávky/Stavy objednávek)
Strom produktů - vytvoření nového podstromu pro danou jazykovou mutaci, nebo pouze jeho nakopírování a přeložení - výhodou je možnost kopírování i zařazení produktů (Zboží/Strom)
Produkty - Přeložit názvy, popisy a zařadit do výše zmíněného nově vytvořeného podstromu produktů (Zboží/Produkty)
Překlady do nového jazyka Štítků (Zboží/Štítky), Dostupností (Zboží/Dostupnost), Záruk (Zboží/Záruky), Parametrů (Zboží/Parametry), Jednotek (Zboží/Jednotky)
Nová mapa stránek
aby mohly mít různé mutace různou strukturu a obsah stránek mají mutace vlastní mapy stránek
- nastavení v nové mapě stránek textů v hlavičce a patičce stránek atd.
- rozložení prvků na úvodní straně
- požadované podstránky v dané jazykové mutaci (kontakt atd.)
Nová menu pro danou jazykovou verzi (Správa obsahu/Menu)
Nové články pro jazykovou verzi (Správa obsahu/Články)
Nové kategorie článků (Správa obsahu/Kategorie)
Nové ankety (Správa obsahu/Ankety)
angličtina
Jak multijazyčnost + multiměnovost funguje:
- do e-shopu bude přidána vlaječka dle vybraného jazyka, po kliknutí na vlaječku se zároveň přepne jazyk e-shopu i měna e-shopu
- ceny zboží v další měně jsou počítány dle kurzu, kurz lze nastavovat ručně nebo lze zkombinovat s doplňkovou funkcí:
- systémové texty jsou již přeložené, veškerý překlad obsahu (popisy zboží, články, ..) si zajišťuje zákazník
- další jazyk se vypisuje na adresu typu: www.domena.cz/sk, www.domena.cz/de atd., doménu typu www.domena.sk si lze na doménu www.domena.cz/sk přesměrovat
- struktura webu pro další jazyk je nezávislá na struktuře v češtině, není tedy potřeba překládat úplně všechny články, ale jen ty co chcete, aby byly zobrazeny
Pro každý jazyk se nastavuje:
Měna, její kurz,... (Zboží/Další/Měny)
Nastavení obchodu (Objednávky/Nastavení obchodu)
Platby - přeložení, nebo vytvoření úplně nových pro daný jazyk (Objednávky/Platby)
Dodání - to samé jako u plateb (Objednávky/Dodání)
Platby a dodání pro daný jazyk (Objednávky/Platby a Dodání)
Stavy objednávek pro nový jazyk (Objednávky/Stavy objednávek)
Strom produktů - vytvoření nového podstromu pro danou jazykovou mutaci, nebo pouze jeho nakopírování a přeložení - výhodou je možnost kopírování i zařazení produktů (Zboží/Strom)
Produkty - Přeložit názvy, popisy a zařadit do výše zmíněného nově vytvořeného podstromu produktů (Zboží/Produkty)
Překlady do nového jazyka Štítků (Zboží/Štítky), Dostupností (Zboží/Dostupnost), Záruk (Zboží/Záruky), Parametrů (Zboží/Parametry), Jednotek (Zboží/Jednotky)
Nová mapa stránek
aby mohly mít různé mutace různou strukturu a obsah stránek mají mutace vlastní mapy stránek
- nastavení v nové mapě stránek textů v hlavičce a patičce stránek atd.
- rozložení prvků na úvodní straně
- požadované podstránky v dané jazykové mutaci (kontakt atd.)
Nová menu pro danou jazykovou verzi (Správa obsahu/Menu)
Nové články pro jazykovou verzi (Správa obsahu/Články)
Nové kategorie článků (Správa obsahu/Kategorie)
Nové ankety (Správa obsahu/Ankety)
němčina
Jak multijazyčnost + multiměnovost funguje:
- do e-shopu bude přidána vlaječka dle vybraného jazyka, po kliknutí na vlaječku se zároveň přepne jazyk e-shopu i měna e-shopu
- ceny zboží v další měně jsou počítány dle kurzu, kurz lze nastavovat ručně nebo lze zkombinovat s doplňkovou funkcí:
- systémové texty jsou již přeložené, veškerý překlad obsahu (popisy zboží, články, ..) si zajišťuje zákazník
- další jazyk se vypisuje na adresu typu: www.domena.cz/sk, www.domena.cz/de atd., doménu typu www.domena.sk si lze na doménu www.domena.cz/sk přesměrovat
- struktura webu pro další jazyk je nezávislá na struktuře v češtině, není tedy potřeba překládat úplně všechny články, ale jen ty co chcete, aby byly zobrazeny
Pro každý jazyk se nastavuje:
Měna, její kurz,... (Zboží/Další/Měny)
Nastavení obchodu (Objednávky/Nastavení obchodu)
Platby - přeložení, nebo vytvoření úplně nových pro daný jazyk (Objednávky/Platby)
Dodání - to samé jako u plateb (Objednávky/Dodání)
Platby a dodání pro daný jazyk (Objednávky/Platby a Dodání)
Stavy objednávek pro nový jazyk (Objednávky/Stavy objednávek)
Strom produktů - vytvoření nového podstromu pro danou jazykovou mutaci, nebo pouze jeho nakopírování a přeložení - výhodou je možnost kopírování i zařazení produktů (Zboží/Strom)
Produkty - Přeložit názvy, popisy a zařadit do výše zmíněného nově vytvořeného podstromu produktů (Zboží/Produkty)
Překlady do nového jazyka Štítků (Zboží/Štítky), Dostupností (Zboží/Dostupnost), Záruk (Zboží/Záruky), Parametrů (Zboží/Parametry), Jednotek (Zboží/Jednotky)
Nová mapa stránek
aby mohly mít různé mutace různou strukturu a obsah stránek mají mutace vlastní mapy stránek
- nastavení v nové mapě stránek textů v hlavičce a patičce stránek atd.
- rozložení prvků na úvodní straně
- požadované podstránky v dané jazykové mutaci (kontakt atd.)
Nová menu pro danou jazykovou verzi (Správa obsahu/Menu)
Nové články pro jazykovou verzi (Správa obsahu/Články)
Nové kategorie článků (Správa obsahu/Kategorie)
Nové ankety (Správa obsahu/Ankety)
polština
Jak multijazyčnost + multiměnovost funguje:
- do e-shopu bude přidána vlaječka dle vybraného jazyka, po kliknutí na vlaječku se zároveň přepne jazyk e-shopu i měna e-shopu
- ceny zboží v další měně jsou počítány dle kurzu, kurz lze nastavovat ručně nebo lze zkombinovat s doplňkovou funkcí:
- systémové texty jsou již přeložené, veškerý překlad obsahu (popisy zboží, články, ..) si zajišťuje zákazník
- další jazyk se vypisuje na adresu typu: www.domena.cz/sk, www.domena.cz/de atd., doménu typu www.domena.sk si lze na doménu www.domena.cz/sk přesměrovat
- struktura webu pro další jazyk je nezávislá na struktuře v češtině, není tedy potřeba překládat úplně všechny články, ale jen ty co chcete, aby byly zobrazeny
Pro každý jazyk se nastavuje:
Měna, její kurz,... (Zboží/Další/Měny)
Nastavení obchodu (Objednávky/Nastavení obchodu)
Platby - přeložení, nebo vytvoření úplně nových pro daný jazyk (Objednávky/Platby)
Dodání - to samé jako u plateb (Objednávky/Dodání)
Platby a dodání pro daný jazyk (Objednávky/Platby a Dodání)
Stavy objednávek pro nový jazyk (Objednávky/Stavy objednávek)
Strom produktů - vytvoření nového podstromu pro danou jazykovou mutaci, nebo pouze jeho nakopírování a přeložení - výhodou je možnost kopírování i zařazení produktů (Zboží/Strom)
Produkty - Přeložit názvy, popisy a zařadit do výše zmíněného nově vytvořeného podstromu produktů (Zboží/Produkty)
Překlady do nového jazyka Štítků (Zboží/Štítky), Dostupností (Zboží/Dostupnost), Záruk (Zboží/Záruky), Parametrů (Zboží/Parametry), Jednotek (Zboží/Jednotky)
Nová mapa stránek
aby mohly mít různé mutace různou strukturu a obsah stránek mají mutace vlastní mapy stránek
- nastavení v nové mapě stránek textů v hlavičce a patičce stránek atd.
- rozložení prvků na úvodní straně
- požadované podstránky v dané jazykové mutaci (kontakt atd.)
Nová menu pro danou jazykovou verzi (Správa obsahu/Menu)
Nové články pro jazykovou verzi (Správa obsahu/Články)
Nové kategorie článků (Správa obsahu/Kategorie)
Nové ankety (Správa obsahu/Ankety)
ruština
Kurz cizí měny se automaticky stahuje ze stránek České Národní Banky, odpadá tak ruční údržba kurzu. Lze nastavit o kolik bude kurz odlišný oproti tomu z ČNB. Příklad kurz EUR se načte 24,2 Kč, ale odečte se 1 Kč, takže na eshopu bude kurz 23,2 Kč.
Upozornění: v případě kombinace této funkce s multijazyčností a multiměnovostí má smysl si poslat objednávku na tuto funkci až ve chvíli, kdy je tato funkce potřeba, tzn. těsně před nebo po zvěřejnění multijazyčnosti
možnost automatické aktualizace kurzu cizích měn z cnb.cz
Systém PayPal je elektronický platební prostředek. Účet v systému si lze představit jako běžný bankovní účet, který se dá ovšem přímo napojit na miliony internetových obchodů po celém světě a přesun peněz z účtu na účet probíhá okamžitě. Dá se říci, že na internetu mají všichni stejnou banku – PayPal.
Na PayPalový účet lze přesunout peníze nejlépe platební kartou. Tím pádem PayPal může fungovat jako brána pro příjem platebních karet – částku, která se strhne zákazníkovi z účtu, obchodník okamžitě vidí na svém PayPal účtu. PayPal přijímá všechny hojně používané druhy platebních karet. Následně je možné si peníze nechat poslat na bankovní účet běžným bankovním převodem.
Výhodou použití PayPalu pro prodej na internetu je instantní funkčnost – obchodník může během hodin zprovoznit přijímání platebních karet. A přitom je možné kompletně vynechat jednání s bankami či jinými bránami pro jejich přijímání.
zdroj: http://www.paypalcz.cz/jak-system-funguje
Více informací o Paypalu:
https://www.paypal.com/cz
http://www.paypalcz.cz/
Postup integrace do e-shopu:
- zaregistrujte se na webu vybraného zprostředkovatele (obchodní účet - pro podnikání)
- uzavřete se zprostředkovatelem smlouvu -> získáte identifikační číslo/kód
- objednejte si doplňkovou funkci pro integraci vybrané platební brány do Sun-shopu
- po uhrazení instalačního poplatku bude platba aktivována, nastavíte si svoje identifikační číslo,přihlašovací jméno a heslo, nastavíte si kombinace platby a dopravy
online platba Paypal
Výhody Moneybookers:
1. Přímé zpracování kreditních karet a místních platebních možností za nejnižší sazby
2. Žádné zřizovací náklady ani měsíční nebo roční poplatky
3. Jediná smlouva a integrace Vám poskytne přístup ke všem platebním možnostem
4. Pomocí jediného připojení více než 80 různých platebních možností
5. Vyšší rychlost převodu
6. Okamžité platby
7. Dostupná ochrana proti vráceným transakcím
Více informací o Moneybookers:
http://www.moneybookers.com/partners/sunlight/
Postup integrace do e-shopu:
- zaregistrujte se na webu vybraného zprostředkovatele
- objednejte si doplňkovou funkci pro integraci vybrané platební brány do Sun-shopu
- po uhrazení instalačního poplatku bude platba aktivována. V eshopu si nastavíte registrační email a kliknutím na tlačítko eshop automaticky odešle žádost MoneyBookers o převedení Vašeho účtu na účet obchodníka (Toto u Moneybookers trvá maximálně 2 dny)
- po převedení Moneybookers účtu bude dostupná nová volba "Nástroje obchodníka", ve které si nastavíte tajný klíč pro komunikaci s eshopem
- tento klíč nastavíte také v eshopu a zkusíte validaci. Po první úspěšné validaci se stává platební brána aktivní a je připravena k použití