Problematika SEO optimalizace

SEO optimalizace: Problematika SEO optimalizace

Zkratka SEO vychází z anglického výrazu Search Engine Optimization, v češtině se používá spíše ve znění „optimalizace pro vyhledávače“. Pod pojmem SEO optimalizace se skrývá soubor zásad a doporučení pro vytváření a plnění webu tak, aby jej fulltextové vyhledávače jako Seznam a Google považovaly za kvalitní, a tudíž jej zobrazily ve výsledcích vyhledávání na vyšších pozicích.

Roboti fulltextových vyhledávačů prochází stránku po stránce, údaje uvedené na webu analyzují a ukládají k sobě do databáze. Podle obsahu stránek si jednotlivé weby k sobě indexují pod konkrétní klíčová slova, pokud uživatel zadá hledat klíčové slovo, nabídnou mu výsledky seřazené dle svého algoritmu hodnocení kvality stránek a shody vzhledem k hledanému klíčovému slovu. Problém je v tom, že algoritmy pro výpočet pozice jsou přísně tajné, a neustále se mění. Takže se sice můžeme domnívat, co má na pozici na vyhledávání vliv, nicméně se nejedná o žádnou exaktní vědu, váhu jednotlivých kritérií nelze nijak změřit. Tím, že se algoritmy neustále mění, je potřeba nejenom optimalizovat web průběžně, ale i zjišťovat nové informace a trendy. Změny se navíc ve vyhledávání projevují postupně s časovým odstupem, vylaďování webu je tak dlouhodobá záležitost.

Na optimalizaci pro vyhledávače je potřeba myslet už při návrhu webu a jeho struktury, při vybírání systému, při specifikaci našich požadavků. Při budování webu podle zásad SEO optimalizace je dobré postupovat následovně:

1) provést širokou analýzu konkurenčních webů a e-shopů, podívat se, jaké prvky SEO konkurence využívá, na která klíčová slova se zaměřuje, jakých výsledků na vyhledávání dosahuje

2) povést analýzu klíčových slov, porovnat a vybrat nejvhodnější klíčová slova vzhledem k ekonomické náročnosti na optimalizaci

3) vybrat vhodný systém pro provoz e-shopu, který podporuje prvky SEO optimalizace

4) navrhnout vhodnou strukturu webu, naplnit e-shop optimalizovaným obsahem na vybraná klíčová slova

5) vybudovat síť kvalitních zpětných odkazů

V SEO optimalizaci rozlišujeme dva druhy faktorů, které mají vliv na výslednou pozici ve vyhledávačích, jsou to „on page“ a „off page“ faktory. Cizí výrazy „on page“ a „off page“ by se daly přeložit jako „na stránce“ a „mimo stránku“. Rozlišujeme tedy SEO faktory, které se přímo vyskytují na konkrétní jedné unikátní webové stránce a pak další faktory, které SEO konkrétní stránky ovlivňují zvenčí.

Mezi on page faktory můžeme tedy zařadit nadpisy, hlavičky, text stránky, odkazy 120 na stránce, vliv má rovněž, jak jsou jednotlivá slova na stránce často (hustota), kde se vyskytují (v jakém tagu) a jak daleko jsou od začátku tagu (stránky).

Mezi off page faktory můžeme zařadit vše, co není na optimalizované stránce, jsou to hlavně odkazy na ostatních webech, které směřují na danou webovou stránku.


Podporované platby:

platba platba platba platba platba platbaplatbaplatbaplatbaplatbaplatba

Podporované systémy:

platba platba