Marketing ve vyhledávačích (SEM)

Internet marketing: marketing ve vyhledávačích (SEM)

Pro účely marketingu je výhodné využívat nabídky služeb fulltextových vyhledávačů a katalogů, v prostředí českého internetu pak se zaměřením na nejvýznamnější hráče na trhu katalogy a vyhledávače Seznam.cz a Google.cz. Pro firmy s působením na regionálních trzích či se zaměřením na určitý sortiment či službu je možné v rámci marketingu využít i katalogů s tímto úzkým zaměřením. Výhoda marketingu ve vyhledávačích je především v nízké ceně za nového návštěvníka, např. při porovnání s bannerovou reklamou.

Následující výčet možností reklamy v rámci internetového marketingu ve vyhledávačích se vztahuje na největší portály působící na českém trhu: Seznam.cz a Google.cz

  • 1) Placené zápisy v katalozích
  • 2) Platba za umístění v katalozích
  • 3) Zřízení a vedení PPC kampaně

 

 

1) Placené zápisy v katalozích

Zákazník platí za zápis webu do katalogu, úhrada se vztahuje na zvolené období, web zákazníka je zařazen do vhodné kategorie. Výhodou placených zápisů je velká návštěvnost a také dobré zacílení na zákazníka. Nevýhodou jsou relativně vysoké náklady a nutnost platit na celý rok dopředu.

Zápis v katalogu Firmy.cz (Seznam.cz)

Při objednávce je firma a její webová prezentace zařazena do vhodné kategorie katalogu, v této kategorii má firma prostor pro svou prezentaci – zápis v kategorii ukázka. Návštěvníci mohou na zápis v kategorii přicházet procházením jednotlivých kategorií, nebo přes hledání klíčového slova.

O službě Firmy.cz
Firmy.cz jsou službou, která kombinuje fulltextové hledání, oborové kategorie a region při hledání v největší databázi firem na českém internetu. Moderní design i snadné ovládání představují intuitivní cestu k výsledku ať už pro inzerenta, anebo uživatele, který nějakou firmu na internetu hledá. Vybírat lze z více než 350 000 aktualizovaných firemních zápisů v Katalogu tříděných do více než 3200 oborových kategorií. Průměrná denní návštěvnost již dosahuje přes 270 000 unikátních uživatelů. (zdroj Seznam.cz)

 

Příklady návštěvnosti katalogu Firmy.cz (ke dni 2.1.2009)
- vyhledávání v kategoriích:

  • On-line prodej pneumatik - Průměrný počet zobrazení kategorie za měsíc: 5 400
  • On-line prodej parfémů - Průměrný počet zobrazení kategorie za měsíc: 4 680
  • Webdesignové služby - Průměrný počet zobrazení kategorie za měsíc: 2 130

- vyhledávání na klíčové slovo:

  • pneumatiky - Průměrný počet zobrazení za měsíc: 2 640
  • parfémy - Průměrný počet zobrazení za měsíc: 4 770
  • webdesign - Průměrný počet zobrazení za měsíc: 300

Podporované platby:

platba platba platba platba platba platbaplatbaplatbaplatbaplatbaplatba

Podporované systémy:

platba platba