Internet marketing: bannerová reklama

Internet marketing: bannerová reklama

Banner (anglicky prapor, plakát, v českém jazyce se mnohdy hovoří o reklamním proužku) je druh internetové reklamní kampaně, která se využívá především při spouštění nových webů, při zavádění nových výrobků na trh nebo v případě, kdy firma potřebuje získat povědomí u širší veřejnosti. Smyslem bannerové reklamy je masivní nasazení nějaké grafické upoutávky (zpravidla obdélníkový obrázek, animace, richmedia či flash), kterou má zhlédnout co nejvíce uživatelů.

Původně byly bannery tvořeny pouze statickým obrázkem (JPEG) či animací, později vznikaly html bannery a bannery JavaScriptové, umožňující dynamické načítání obsahu nebo dokonce interakci s uživatelem (typicky formuláře). Těmto rozšířeným formátům kombinujícím grafiku a kód se říká richmedia, která zahrnují i specifické grafické formáty pouštěné v prohlížeči pomocí tzv. pluginů.  Nejznámějším takovýmto specifickým formátem je Flash od společnosti Macromedia, který umožňuje jistou míru interaktivity – reakce na pohyb myší nad bannerem, použití zvuků, videa, apod.

Cena

Bannerová reklama je obecně nejdražší forma internetové reklamy. Nejčastěji probíhá platba za tisíc zobrazení (CPT -cost per thousand). Nebo za čas, kdy je banner vidět, například za týden, měsíc, atd. Někde se platí za uskutečněný proklik (PPC), ale není to příliš časté. Co se týče samotných cen za tisíc zobrazení, ty se mezi jednotlivými servery pochopitelně liší. Je to způsobeno především návštěvností, popřípadě odborným zaměřením daného serveru.

Reklamní systémy:

BillBoard.cz

Reklamní systém BillBoard, provozovaný společností Internet BillBoard a.s. , umožňuje zaregistrovaným zájemcům zadávat reklamní kampaně na internetových stránkách provozovaných partnery systému BillBoard.

Systém poskytuje jak bezplatné, tak placené služby v oblasti bannerové reklamy, která zde funguje na principu získávání a utrácení kreditů. Uživatel kredity získává buď nákupem nebo od provozovatele nebo v případě neplacené reklamy zobrazováním bannerů ostatních členů systému na svých www stránkách (poskytnutím reklamního prostoru).

Mujbanner.cz

Reklamní systém Reklam24 umožňuje zaregistrovaným zájemcům zadávat reklamní kampaně na internetových stránkách provozovaných  partnery systému Reklama24, jejichž seznam si můžete prohlédnout zde. Uživatel vloží do systému banner, který je hned po schválení a koupi kreditů plnohodnotně zobrazován. Za každé zobrazení banneru se uživateli odečte jeden kredit.

iReklama.cz

Reklamní systém iReklama, umožňuje zaregistrovaným zájemcům zadávat reklamní kampaně na internetových stránkách provozovaných partnery systému iReklama. Je určen široké veřejnosti

a registrace a využívání služeb je zcela zdarma. Hlavní princip je založen na výměnném systému, tj. za zobrazení bannerů ostatních členů systému na stránkách uživatele, má sám uživatel možnost prezentovat své weby na stránkách ostatních.

Dalšími často využívanými reklamními systémy jsou například:

  • vrs.cz (výměnný reklamní systém.cz)
  • klik.cz
  • bannery.cz
  • fazole.cz
  • soukromé systémy velkých portálů Seznam.cz, Centrum.cz a iDnes.cz

Podporované platby:

platba platba platba platba platba platbaplatbaplatbaplatbaplatbaplatba

Podporované systémy:

platba platba